top of page

Groepsopdracht - periode 3
Chat - GPT Challenge

Inleiding

Jullie hebben de afgelopen weken gewerkt aan je individuele product. Daarvoor krijg je een beoordeling die 50% van de eindbeoordeling van deze periode inhoudt. De overige 50% wordt in groepsverband beoordeeld.

Andere domeinen

Samenwerken

Samenwerken is belangrijk, het maken van goede afspraken staat daarin centraal. Je moet immers op elkaar kunnen rekenen. Een absolute voorwaarde voor het voldoende afsluiten van deze opdracht is dat er zichtbaar gebruik is gemaakt van alle domeinen; media, design en coding.

Casus, de CHAT GPT challenge

Jullie gaan aan de slag met de chat GPT challenge. Daarin gaan jullie mij als docent uitdagen. Jullie maken een Forms-vragenlijst met daarin 20 items; tien echte en tien in AI gegenereerde berichten.​

​

Wij gaan deze vragenlijsten invullen en bij de groep waarbij wij de laagste score halen, volgt een beloning

Eindproduct

Jullie leveren een link naar een Microsoft-form met daarin 20 teksten van 10 zelfgeschreven en 10 gegenereerd met AI. Zorg ervoor dat de berichten niet van echt te onderscheiden zijn. Het moet oprecht zijn geformuleerd, niet expres misleidend.

Acceptatiecriteria

De acceptatiecriteria van de individuele opdrachten blijven ook bij de groepsopdracht van kracht.

Aanvullend:

- De samenwerking is op basis van individuele aanspreekbaarheid

Dat wil zeggen dat elk groepslid evenveel verantwoordelijkheid heeft

 

Tips bij deze challenge:

  • Maak gebruik van verschillende soorten teksten (nieuws, verhaal, recept),

  • Zorg voor visuele weergave met bronnen (foto, kaart, tekst etc.)

  • De verhouding eigen werk-AI is 50/50.

  • Hoe relevanter het onderwerp van de vraag hoe makkelijker het vinden van materiaal (foto, bronnen, teksten) is.

Beoordeling

Jullie groep heeft de laatste les deze periode de Form in. Jullie leveren tegelijk in een gesloten envelop de antwoorden aan. De groep met de beste score heeft een 10, gevolgd door 9, 8 etc. etc.

​

Laatste les STEAM1 20 maart 2025

Laatste les STEAM2 21 maart 2025

​

bottom of page