Internet of Things - domein media

periode 1

 

 

 

Inleiding

Internet of Things (IoT), het internet der dingen, is een situatie waarin allerlei voorwerpen zijn verbonden met een netwerk en gegevens kunnen uitwisselen: de nieuwste Game of Thrones op je SMART TV, een app op de Apple Watch waarmee hartritmestoornissen kunnen worden opgemerkt, thuiskomen in een verlicht en verwarmd huis op basis van je GPS, koeien die via sensoren aangeven dat ze gemolken moeten worden, een koffiezetapparaat dat de koffie klaar heeft als je wakker wordt, een koelkast die appt wanneer je in de supermarkt bent om aan te geven dat de melk bijna op is…

 

De mogelijkheden zijn eindeloos.

IoT kan het leven een stuk makkelijker maken. Maar ook gevaarlijker. Neemt de HomePod of Google Home nu wel of niet alle gesprekken op? Wat als hackers de babyfoon kraken en mee kunnen kijken met de slapende kinderen? Of de inhoud van jouw digitale dagboek ineens online staat?

IoT, vloek of zegen. Dit is wat er de komende periode centraal zal staan.

Opdracht

Media gaat over het bereiken van grote groepen mensen. Dit kan entertainend zijn, maar bijvoorbeeld ook commercieel of educatief. In deze opdracht maak je zelf de keuze met welke insteek je jouw doelgroep wilt bereiken. 

Om bovenstaande vorm te geven, maak je een account aan op een social media platform naar keuze. 

Eindproduct

Je levert een link aan van jouw social media account. Hierop leg je uit wat IoT is, geef je concrete voorbeelden en toon je aan wat de voor- en nadelen zijn. 

Inleverdeadline

Tijdens de laatste les STEAM tijdens de inspiratieweek.

Acceptatiecriteria

- Foutloos gebruik van de Nederlandse taal

- Concrete voorbeelden van IoT

- Voor- en nadelen komen hierin naar voren

- Uitsluitend het gebruik van eigen foto's/opnames

- Het logo van je groepsgenoot design is de avatar van je account

- Minimaal een post van het product van je groepsgenoot coding.

Inleverdeadline

Je levert je individuele opdracht media in op donderdag 3 oktober.

Andere domeinen