
STEAM uit je oren! - domein coding
periode 4
Inleiding
In deze opdracht ga je programmeren in Python een algoritme maken. Een algoritme is een logische volgorde van stappen waarbij een probleem wordt opgelost.
Voor élk probleem is een oplossing te bedenken. En elke oplossing zou je een algoritme kunnen noemen. Hierbij kun je denken aan de twee linker-kookhanden van Spongebob Squarepants en dus altijd een recept (algoritme) nodig heeft. Of meneer Van Erp die bij het scheiden van de was onderscheid maakt tussen, witte, bonte, fijne en wollen wasgoed (algoritme). Je kunt ook denken aan Netflix die op basis van jouw kijkgeschiedenis een serie aanbeveelt, waardoor je op zondagmiddag geen last hebt van keuzestress.
Kortom; voor elk probleem een algoritme (oplossing).
Opdracht
Deze periode ga je in een online programmeeromgeving een algoritme programmeren in Python. Next level programmeren dus!
Voor deze opdracht is het noodzakelijk dat je een account aanmaakt in de online programmeeromgeving repl.it. Je maakt een account met je school-emailadres.
Een andere optie is het programmeren in de Numwoks grafische rekenmachine met programmeerfunctie. Vraag Meneer Van Erp of Meneer Bruining voor meer informatie.
Handige tutorials (reeks van 41 lessen):
Je levert in:
Met foutloos gebruik van de Nederlandse taal.
Opdracht algoritme in Python
Een kladversie van je algoritme
-
Een scan/PDF van je document
Een werkend (runbaar) algoritme met
-
een variabelen-statement
-
een input-prompt
-
minimaal één IF-statement
-
minimaal één ELIF-statement
-
minimaal één ELSE-statement
-
een input-afhankelijke output
Voorbeeldalgoritme

Inleverdeadline
Je levert de individuele opdracht coding in op 25 mei 2022.