top of page

STEAM uit je oren! - domein coding

periode 4

computer programmeren

Andere domeinen

Deze opdracht is van hoog niveau, kies bewust voor deze opdracht! 

Inleiding

In deze opdracht ga je programmeren in Python een algoritme maken. Een algoritme is een logische volgorde van stappen waarbij een probleem wordt opgelost.

Voor élk probleem is een oplossing te bedenken. En elke oplossing zou je een algoritme kunnen noemen. Hierbij kun je denken aan de twee linker-kookhanden van Spongebob Squarepants en dus altijd een recept (algoritme) nodig heeft. Of meneer Van Erp die bij het scheiden van de was onderscheid maakt tussen, witte, bonte, fijne en wollen wasgoed (algoritme). Je kunt ook denken aan Netflix die op basis van jouw kijkgeschiedenis een serie aanbeveelt, waardoor je op zondagmiddag geen last hebt van keuzestress.

Kortom; voor elk probleem een algoritme (oplossing).

Opdracht

Deze periode ga je in een online programmeeromgeving een algoritme programmeren in Python. Next level programmeren dus!

Voor deze opdracht is het noodzakelijk dat je een account aanmaakt in de online programmeeromgeving repl.it. Je maakt een account met je school-emailadres.

Een andere optie is het programmeren in de Numwoks grafische rekenmachine met programmeerfunctie. Vraag Meneer Van Erp of Meneer Bruining voor meer informatie.

PowerPoint Meneer Van Erp

Handige tutorials (reeks van 41 lessen):

Je levert in:

Met foutloos gebruik van de Nederlandse taal.
 

Opdracht algoritme in Python 

 

Een kladversie van je algoritme

  • Een scan/PDF van je document​​

 

Een werkend (runbaar) algoritme met​

  • een variabelen-statement

  • een input-prompt
     

  • minimaal één IF​-statement

  • minimaal één ELIF-statement

  • minimaal één ELSE-statement
     

  • een input-afhankelijke output

Voorbeeldalgoritme

voorbeeld algoritme M3.JPG

Inleverdeadline

Je levert de individuele opdracht coding in op 25 mei 2022.

bottom of page