top of page

Basis 2 : Beweging met een bocht 

In de tweede les ga je werken met de basisrobot en leer je de bochten te maken op verschillende manieren.

box 2.png
ScreenShotMindstormsProgramma.png

Voorkennis :

We weet hoe je de intelligente steen aansluit op je device en je kunt een programma downloaden en uitvoeren op je robot.

Tijd voor deze challenge :

45 min voor bewegingen met een bocht.

Checklist om je challenge te halen :

  • Het lukt om de robot op de juiste manier te koppelen aan de intelligente steen.

  • Het lukt om binnen het programma te starten met de opdrachten.

  • Je kunt de robot verschillende soorten bochten laten maken.

  • Je kunt een zelfgekozen parcours programmeren.

Beoordelingspunten :

1 punt

Hoe lever je de challenge in :

Op je blog plaats je een screenshot van je de programma's die je hebt geschreven. Schrijf hierbij ook wat je hebt geleerd volgens de hand methode.

Challenge :

  • Kies ‘Beweging met bocht’.

  • Klik op openen. Ga naar blad 3/5.

  • Laat het filmpje afspelen. Let op de beweging van de robot en de programmablokken.

 

  • Ga naar blad 4/5.

  • Maak het programma zoals in het voorbeeld, door de blokken er heen te slepen en de waarden aan te passen.

  • Klik rechtsonder op het download pijltje meteen onder EV3.

  • Haal de usb-kabel voorzichtig uit de robot.

  • Druk op de startknop van de robot.

  • Waar stopt de robot ten opzichte van zijn startpunt?

Pas het aan :

Motor.groot.png
  • Voeg drie motor- en wachtblokken toe aan het programma toe, zo dat de robot weer op zijn uitgangspositie uitkomt.

  • Stel in je programma nu de blokken zo in dat de cirkels beurtelings links en rechts om gaan.

  • Zet drie pionnetjes in lijn op tafel en maak een programma dat tussen deze blokjes heen slalomt.

  • Sluit het blad ‘Beweging met bocht’ af.

What's next? :

  • Ga verder met les 3 en les 4.

© 2023 by Name of Site. Proudly created with Wix.com

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Google+ Social Icon
bottom of page