Basis 2 : Beweging met een bocht
In de tweede les ga je werken met de basisrobot en leer je de bochten te maken op verschillende manieren.
Voorkennis :
We weet hoe je de intelligente steen aansluit op je device en je kunt een programma downloaden en uitvoeren op je robot.
Tijd voor deze challenge :
45 min voor bewegingen met een bocht.
Checklist om je challenge te halen :
-
Het lukt om de robot op de juiste manier te koppelen aan de intelligente steen.
-
Het lukt om binnen het programma te starten met de opdrachten.
-
Je kunt de robot verschillende soorten bochten laten maken.
-
Je kunt een zelfgekozen parcours programmeren.
Beoordelingspunten :
1 punt
Hoe lever je de challenge in :
Op je blog plaats je een screenshot van je de programma's die je hebt geschreven. Schrijf hierbij ook wat je hebt geleerd volgens de hand methode.
Challenge :
-
Kies ‘Beweging met bocht’.
-
Klik op openen. Ga naar blad 3/5.
-
Laat het filmpje afspelen. Let op de beweging van de robot en de programmablokken.
-
Ga naar blad 4/5.
-
Maak het programma zoals in het voorbeeld, door de blokken er heen te slepen en de waarden aan te passen.
-
Klik rechtsonder op het download pijltje meteen onder EV3.
-
Haal de usb-kabel voorzichtig uit de robot.
-
Druk op de startknop van de robot.
-
Waar stopt de robot ten opzichte van zijn startpunt?
Pas het aan :
-
Voeg drie motor- en wachtblokken toe aan het programma toe, zo dat de robot weer op zijn uitgangspositie uitkomt.
-
Stel in je programma nu de blokken zo in dat de cirkels beurtelings links en rechts om gaan.
-
Zet drie pionnetjes in lijn op tafel en maak een programma dat tussen deze blokjes heen slalomt.
-
Sluit het blad ‘Beweging met bocht’ af.
What's next? :
-
Ga verder met les 3 en les 4.
© 2023 by Name of Site. Proudly created with Wix.com